Krapinsko – zagorski SDP traži ukidanje cestarine na pojedinim dionicama Autoceste Zagreb – Macelj, piše Tportal.hr. Reakcija je to na odluku Vlade RH o ukidanju cestarine/tunelarine za tunel Sv. Ilija, koja je donesena s ciljem da se gospodarski i demografski podigne područje Imotskog, Makarske i Vrgorca. Naime, od prvog dana 2018. godine tunelarina za Sv. Iliju se više ne naplaćuje, pa je krapinsko – zagorski SDP, na čelu sa Sinišom Hajdašem Dončićem uputio pismo na adresu krapinsko – zagorskog župana Željka Kolara, u kojem predlaže da se isti kriterij primijeni i na stanovništvo KZŽ.
Zatvoreni sustav
– Tražimo da se, osim samog povećanja sigurnosti u prometu, uzmu u obzir i gospodarske prilike stanovništva Krapinsko – zagorske županije, prvenstveno da bi se lokalnom stanovništvu olakšalo kretanje te samim tim potaknula njihova gospodarska djelatnost, što bi doprinijelo i demografskom oporavku tog područja – stoji u pismu, a pojašnjeno je i na gdje bi se trebala ukinuti naplata cestarine.
– Autocesta Zagreb – Macelj važan je dio autocestovne mreže Republike Hrvatske koja povezuje mrežu hrvatskih autocesta s europskom autocestovnom mrežom, ali je jednako tako veoma važna i za lokalno stanovništvo, odnosno za potrebe lokalnog prometa građana te gospodarskih subjekata na ovome području. Na autocesti je uspostavljen tzv. zatvoreni sustav naplate cestarine s dvije čeone naplate i četiri naplatne postaje u čvorovima autoceste, stoga predlažemo da se u potpunosti ukine naplata cestarine na dionicama Đurmanec – Krapina – Sveti Križ Začretje – Mokrice (Zabok), a da se naplata i dalje vrši na tranzitnoj relaciji Macelj – Zaprešić – stoji u pismu.
Traže i drugi
Autocestom Zagreb – Macelj upravlja Društvo Autocesta Zagreb – Macelj d.o.o., u kojem Republika Hrvatska ima 49 posto udjela, a Pyhrn Concession Holding GmbH 51 posto udjela. Stoga u SDP-u smatraju da Vlada Republike Hrvatske može ukinuti cestarinu, ako to predloži Krapinsko – zagorska županija.
Međutim, Zagorci nisu jedini koji su zatražili takvu mjeru. Zatraženo je i ukidanje naplate za Krčki most, tunel Učka, naplate cestarine za autoceste lokalnom stanovništvu koje iz zaleđa svakodnevno odlazi na posao u Rijeku, te ukidanje naplate cestarine na dionici nedovršene autoceste A11 Zagreb – Sisak, od Lekenika do Mraclina.