ZAPOČELO PROVOĐENJE VELIKOG ISTRAŽIVANJA CENTRA ZA SIGURNU VOŽNJU, PRVO TAKVE VRSTE U HRVATSKOJ
Jeste li se ikada zapitali što bi se dogodilo da vam, dok pišete poruku, na cestu istrči pješak ili se pojavi drugi automobil?

Postoji li razlika u vremenu u kojem će vozač zamijetiti prepreku, zakočiti ili je zaobići u situaciji kada koristi mobitel za volanom, za razliku od situacije kad to ne čini? Što se događa s automobilom dok je vozač zaokupljen SMS porukom, a što kad mu još pritom istrči pješak ili se pojavi drugi automobil? To su samo neka od pitanja na koja će precizne odgovore kroz istraživanje distrakcije, konkretno kroz mjerenja i testiranja vozača u svim simuliranim uvjetima, dati istraživački tim okupljen u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu Hrvatske udruge menadžera sigurnosti, koja ovih dana provodi istraživanje na poligonima Centra za sigurnu vožnju ORYX-a. Radi se o prvom istraživanju te vrste koje će biti provedeno u Hrvatskoj, a čiji će rezultati biti prezentirani početkom rujna.

Vodeni stup

Jučer je istraživački tim na poligonu Centra za sigurnu vožnju zainteresiranima omogućio da sami probaju voziti pod distrakcijom i preprekama, kako bi osjetili što se događa s automobilom kad nije pod kontrolom vozača. Prepreke su vodeni stupovi koji predstavljaju pješake, bicikliste, majke ili očeve kako prelaze cestu s bebom u kolicima ili naprosto osobe koje pretrčavaju prometnicu da bi sustigli tramvaj ili autobus. Taj vodeni stup se pred vozačem nepredviđeno uzdiže, a vozač ga mora primijetiti i reagirati, zakočiti ili zaobići, a ne pregaziti. Ispitivači mjere što se događa kad vodeni stup iskoči vozaču kad je za mobitelom, a što kad istom brzinom i na istoj ruti ceste vozi koncentriran na promet. Vozači uključeni u istraživanje nisu profesionalci. Štoviše, različite su dobi, spola i dužine vozačkog staža. Ima onih koji su vozačku dozvolu dobili prije par mjeseci, onih koji voze nešto više od pet godina, te onih koji za volanom broje i više od 40 godina.
Iako će se tek nakon niza provedenih mjerenja i testiranja situacija i simulacija uvjeta u vožnji analizirati i sumirati rezultati, već nakon prvih par dana istraživanja, može se ustvrditi kako je korištenje mobitela tijekom testiranja znatno utjecalo na vještine vožnje vozača. Vodeni zid često su vozači baš u tim situacijama probijali i to bez obzira koje oni bili dobi, spola ili vozačkog iskustva.

Objavljivanje brošure

Nakon provedenog istraživanja, rezultati će se naći u brošuri koja će biti objavljena u okviru Dana bez mobitela u prometu, projekta Hrvatske udruge menadžera sigurnosti.
Dan bez mobitela u prometu, kao kampanja osvješćivanja o opasnostima korištenja mobitela u prometu, provodi se drugu godinu zaredom. Podupire je Ministarstvo unutarnjih poslova, a sufinancirana je iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa. Dan bez mobitela u prometu će se obilježiti 21. listopada, drugu godinu zaredom, a istraživanje distrakcije mobitelom tek je jedna od aktivnosti ovogodišnje kampanje HUMS-a. Lani je u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu HUMS proveo i istraživanje navika ponašanja sudionika u prometu, koje je također bilo prvo takve vrste u Hrvatskoj, a rezultati su pokazali da čak 91 posto vozača koristi mobitel za volanom, 33 posto biciklista telefonira dok pedalira te 50 posto pješaka dok prelazi prometnicu.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike