Zbog visokih cijena
SPREMA SE BOJKOT: Društvene mreže pune poziva na ‘Ne kupujte ništa’

Poziv na bojkot trgovina 24. siječnja zbog visokih cijena i inflacije postao je viralna tema na društvenim mrežama u Hrvatskoj. Ovaj akcijski poziv, koji se širi na Facebooku, WhatsAppu, Redditu i drugim platformama, poziva građane da na jedan dan prestanu kupovati kako bi poslali jasnu poruku trgovcima i vlastima o nezadovoljstvu zbog stalnog rasta cijena.

Nedavni skok cijena osnovnih namirnica, poput telećeg vrata i lopatice, potaknuo je ovu inicijativu. Tijekom posljednja tri mjeseca, cijene ovih proizvoda porasle su za čak 43 posto u mnogim trgovinama, bez jasnog objašnjenja. Građani, frustrirani inflacijom koja ne jenjava, pozivaju na akciju – bojkot svih trgovina 24. siječnja 2025. godine.

Zašto bojkot trgovina 24. siječnja?

Poziv na bojkot trgovina temelji se na ideji da zajedničkim naporima i ne kupovanjem na jedan dan, građani mogu izazvati ozbiljan gubitak za trgovinske lance, što bi ih moglo natjerati na smanjenje cijena. Slične akcije u prošlosti, poput bojkota goriva u Velikoj Britaniji, dovele su do smanjenja cijena, a građani su također dobili povišice plaća.

– Osigurajte se za taj dan kao da je nedjelja. Nikome ništa ne kupujte, a trgovci će shvatiti da su visoke cijene postale neodržive – poručuju organizatori bojkota, prenosi Index.

Facebook stranice podržavaju bojkot zbog inflacije

Jedna od najistaknutijih stranica koja je podržala ovu inicijativu je Dnevna doza prosječnog Dalmatinca, koja je pozvala na bojkot trgovina i to kao odgovor na visoke cijene koje opterećuju građane Hrvatske.

– Sada smo na vrhu Europe po stopi inflacije, i više ne možemo trpjeti ove cijene. Ako Talijani mogu prestati piti kavu zbog inflacije, možemo i mi prestati kupovati u trgovinama – poručuju s ove popularne stranice.

Mogu li bojkot i visoke cijene stvarno promijeniti tržište?

Poziv na bojkot trgovina 24. siječnja izazvao je brojne reakcije među građanima. Mnogi podržavaju ovu inicijativu, dok drugi izražavaju sumnju u uspjeh, upozoravajući da će biti teško postići stvarnu promjenu bez veće zajedničke solidarnosti. Međutim, jedna stvar je sigurna – nezadovoljstvo je očito, a potrošači traže promjene u načinu na koji trgovci upravljaju cijenama.

I dok se poziv na bojkot širi društvenim mrežama, ekonomisti i trgovci upozoravaju da ovakve akcije mogu izazvati neočekivane posljedice, uključujući dodatne poskupljenja ili još veće smanjenje ponude proizvoda. No, boji li se tržište ovih prijetnji ili će učiniti nešto konkretno za smanjenje cijena, tek će se vidjeti.

Ostaje za vidjeti hoće li ovaj poziv na bojkot trgovina izazvati stvarnu promjenu na tržištu. Ako ništa drugo, jasno je da je nezadovoljstvo građana s inflacijom i visokim cijenama na vrhuncu. 24. siječnja mogao bi biti dan kada će potrošači, udruženi u borbi protiv prekomjernih cijena, poslati snažnu poruku tržištu i trgovcima.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike